Een mooiere wereld

Dat hij later verfmeester zou worden, had Herman van der Maarl als klein jongetje niet kunnen bedenken. Op de boerderij van zijn ouders groeide de liefde voor de landbouw en het ondernemerschap. Toch werd Herman geen boer. Na de opleiding Plantenteelt stapte hij over op een universitaire studie bedrijfskunde van de University of Greenwich in Londen, waarna hij zich op de verfbranche richtte.

BLAUW™

Eerst als bedrijfsleider van een verffabriek en later als oprichter van een verf- en glasgroothandel en onderhouds/renovatiebedrijf. Herman weet dan ook exact wat er beter kan op verfgebied. Jarenlange praktijkervaring met onderhoud aan (klassieke) woningen, monumenten, boerderijen en bedrijfsgebouwen en zijn theoretische vakkennis heeft hij gegoten in zijn eigen professionele verfmerk BLAUW. Een complete verflijn, bestaande uit oplosmiddel- en weekmakervrije muurverven, hout- en betonverven, 1- en 2-componentencoatings en bijbehorende verwerkingsmaterialen. Voor iedere toepassing een optimaal product! Omdat het rechtstreeks van de producenten komt, is ook de prijsstelling gunstig.

Sociaal-maatschappelijk betrokken

In 2018 richtten Herman en zijn vrouw Aranka Veluws Verfhuis op. Met hun bedrijf laten zij graag zien dat het anders kan. Dat echt goede, professionele producten voor iedereen – professional én consument – bereikbaar zijn. En dat een serieuze bedrijfsvoering prima samen kan gaan met zorg voor mens en milieu.

Een mooiere wereld

Herman en Aranka geloven dat zij de wereld een stukje mooier kunnen maken. Niet alleen met kleur, maar ook door van betekenis te zijn voor klanten, leveranciers en medewerkers. Door werk te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en participatiecliënten, bijvoorbeeld door hen ondersteunende werkzaamheden te laten uitvoeren. Omdat het voor iedereen belangrijk is om betrokken te zijn bij de maatschappij. Als SBB – Erkend Leerbedrijf en BORIS Erkenning bieden we ruimte voor jongeren voor stages of werkervaringsplekken.

Benieuwd wat Veluws Verfhuis voor jou kan doen? Kom dan langs voor Herman en Aranka’s andere passie: écht goede koffie. Iedereen is welkom!

Sociaal Ondernemerschap

We gaan voor een mooiere wereld, waarin iedereen mee kan doen!

Zorgen en aandacht voor elkaar vinden we minstens net zo belangrijk als een uitstekend topproduct en dito dienstverlening.

Alleen maar efficiënt en effectief is namelijk helemaal niet zo gezellig.

We maken, waar dat kan, geen onderscheid tussen collega’s met of zonder (zichtbare) beperking. Sterker nog, we geven de voorkeur (waar mogelijk) aan mensen die minder baanmogelijkheden hebben. We voelen ons verantwoordelijk om juist deze mensen verder te helpen, ook al heeft dit geen financieel voordeel voor het Veluws Verfhuis.

Is dat dan goed ondernemerschap? Dat verdient een toelichting!

 

In onze vestiging en eigen verfmerk BLAUW kunnen veel handwerk bedenken, wat we goed kunnen organiseren met mensen met een beperking of afstand tot de arbeidsmarkt.

Zodoende een mooie, zinvolle dag te maken en waardering te kunnen geven voor ieders inzet op ieders eigen niveau. Als Erkend Leerbedrijf met BORIS erkenning (voor kwetsbare jongeren) in de vestiging geven we ruimte voor ontwikkeling. Vacatures worden eerst aan het Werkgevers Service Punt voorgelegd.

 

We willen een verschil maken en laten graag zien hoe het anders kan.

We zijn een ‘gewoon’ commercieel bedrijf met een maatschappelijke taak. Dat betekent dat er geen sprake is van budgetten of subsidies die onze sociale missie ondersteunen.

Dat kost natuurlijk geld. Daarom hebben we de gunning van onze klanten nodig om dit te kunnen blijven doen. En dat werkt!

De klanten die ons dit gunnen zijn ook de vriendelijkste klanten. Zo ontstaat er een mooiere wereld! Voor de Covey-fans: wederzijdse afhankelijkheid in optima forma!

 

Hoe dat gaat?

Soms kunnen werkzaamheden bij ons in de vestiging worden gedaan. Alle BLAUW verfbliketiketten worden bijvoorbeeld handmatig aangebracht door mensen die dit aankunnen.

Wat je daar verder van ziet of merkt? De telefoon kan worden beantwoord door collega’s die wat meer tijd nodig hebben, of wat minder duidelijk communiceren. Daarvoor is begrip nodig van onze klanten. Wist je dat deze begripvolle klanten de leukste klanten zijn?

Voor anderen is het werken in een dynamische omgeving (nog) niet haalbaar. Daarom werken we op commerciële basis samen met instellingen die dagbesteding aanbieden voor de kwetsbaarste doelgroepen. Daar worden o.a. roerstokjes gestempeld, handmatig BLAUW kleurenstalen geschilderd, en kerstpakketten samengesteld door mensen met een verstandelijke beperking. Door gewoon te betalen voor het geleverde werk, kunnen deze organisaties budgetten opbouwen.

 

Wat betekent dat?

Dat we een bewerkelijker bedrijfsmodel hebben. Winst is niet het voornaamste doel. Het is ook niet de makkelijkste en voordeligste weg.

Maar de voldoening en de leukste klanten die het oplevert is het dubbel en dwars waard!

Samen gaan we voor een mooiere wereld!